Аз съм учител по български език и литература. Книгата никога няма да бъде далече от ръцете ми и винаги първо нея ще подавам в ръцете на учениците си.
И тъй като художествените текстове, без значение кога са създадени, владеят магията да пренасят през времето и пространството всяка мяра за света и живота по принцип, аз мисля, че днес децата трябва да откриват в тях и добавена стойност.
Например: те трябва да изучават „Бай Ганьо“ днес и заради това, че трябва да могат да разпознават „ганьовщината“ както в чуждите, така и в собствените си дигитални профили и да избират гражданската доблест пред лесната популярност.
Ако четат „Железният светилник“ , трябва да разберат, че традициите и моралът са онази здрава почва, върху която да градят своята идентичност в днешния така глобален свят.
Винаги, когато е възможно, си поставям и такива отвъд литературни цели, защото днес алгоритмите вече влияят на много от нашите решения. И точно заради това децата днес се нуждаят от някакъв свой вътрешен филтър, за да не се изгубят.
В това е и големият смисъл на проекта "Анатомия на самотата - от острова до AI". С него свързахме темата за самотата на Робинзон Крузо с темата за самотата в дигиталната ера посредством паралел със съвременния казус за Адам Рейн - момчето, което през август 2025 г. се самоуби след няколкомесечен разговор с ChatGPT, а родителите му към момента водят дело срещу Open AI, защото откриват намесата на чатбота в решението на момчето да посегне на живота си.
Този паралел превърнахме в краен резултат: дигитално приложение за самоконтрол пред екрана - "Социален компас".
Това е проектно базирано обучение, което свързва знания и умения от областта на литературата, философията, физическото възпитание и спорт, математиката, биологията и информационните технологии.